Nike má v prodejně baculaté figuríny. Chce, aby sportovaly všechny ženy

To, že velké módní značky stále častěji přinášejí oblečení pro moletné ženy ve velikostech plus size, se stává běžnou praxí.

Netýká se to jen oblečení pro běžné nošení či spodního prádla, ale také outdoorových a sportovních oděvů. Společnost Nike v roce 2017 představila svoji sportovní kolekci, která rozsahem velikostí sahá až k XXXL.

Jak informoval britský magazín The Independent, Nike nyní učinilo další inkluzivní krok i ve své prodejně v Londýně. Kromě běžně používaných útlých figurín použili ve své vlajkové pobočce na Oxford Street i jejich plus size verze.

Používání nerealisticky subtilních ženských figurín, které mají obvykle velikost XXS stále častěji podléhá kritice.

Zejména značkám, které se rozhodnou uvést plus size kolekce, adresuje stále více zákaznic požadavku, aby i ve svých prodejnách respektovaly realitu. Nedávno podobné kritice čelila britská síť Top Shop.

Naopak, ty společnosti, které ve svých prodejnách přistoupily k realističnosti, jako například britský Debenhams nebo australský Target, si získávají stále více příznivců.

„Přebudovaný prostor je jen další ukázkou odhodlání Nike inspirovat a sloužit ženskému sportu a neuvěřitelné hybné síle, která v něm je,“ uvedla ve svém prohlášení Sarah Hannahová, generální ředitelka a viceprezidentka Nike pro ženy v Evropě, na Blízkém východě a v Africe.

„Je to víc než jen nákupní zážitek, je to destinace na oslavu letních sportů jako fotbal, nohejbal, atletiky a dalších,“ pokračuje v prohlášení.

Nike dlouhodobě bourá stereotypy
Není to poprvé, co Nike, společnost zaměřená na sportovní módu, ukazuje, že je otevřena toleranci, pluralitě a že sportovní aktivita by neměla být omezována věkem, typem postavy nebo dokonce barvou pleti či vyznáním.

Například kampaní What will they say about you? – Co o tobě řeknou? chtěli inspirovat ženy a dívky na Středním východě, aby se nebáli sportovat.

Tvářemi se staly muslimské sportovkyně, které se ve svém prostředí věnují i ​​méně známým sportům jako parkour či šerm.

Letos zase značka uvedla kampaň Dream Crazier, ve které vystupují ženy jedoucí za svým sportovním snem, přestože pro většinu se zdál nepředstavitelný a bláznivý.

V sérii několikaminutových videí zobrazuje příběhy výjimečných ženských sportovkyň, například první afroamerické profesionální cyklistky Ayesha McGowan, australské fotbalistky Sam Kerr nebo skupiny amerických plus size tanečnic a rozleskávaček The Honeybeez.

Latest articles

Similar articles

Subscribe to our newsletter

Instagram