Módní dům Chanel dosáhl loni tržeb téměř 10 miliard eur

Paříž 18. června – Módní dům Chanel dosáhl tržeb téměř 10 miliard eur v loňském roce, který byl posledním rokem designéra Karla Lagerfelda. Informovala o tom francouzská značka.

Notoricky tajnůstkářský módní dům ve vlastnictví rodiny Wertheimerových, která ve své stodevítileté historii veřejně oznámila své výsledky jen dvakrát, tento týden uvedla, že v roce 2018 její tržby vzrostly o více než 10 %.

Karl Lagerfeld, kultovní designér Chanel, zemřel v únoru 2019 na rakovinu ve věku 85 let.

Lagerfeld pracoval až do konce, navzdory onemocnění, a jeho kreace zaznamenaly loni dvouciferný růst prodeje, uvedla značka.

Větší zisk má pouze Louis Vuitton
Zisk společnosti vzrostl téměř na 3 miliardy USD (2,67 miliardy eur), což šéf financí Philippe Blondiaux označil za „další silný rok“.

Tento výsledek je obzvláště silný s ohledem na náklady ve výši 1 miliardy USD „na zvýšení digitální přítomnosti“, upozornil Blondiaux, jakož i na zajištění „dodavatelských řetězců a posílení sociálních a environmentálních závazků“.

Chanel je považován za jednu z nejbohatších a nejstabilnějších módních značek na světě. Pouze jeho rival Louis Vuitton má větší zisk, i když hodně z jeho zisku pochází z prodeje kufrů a kabelek.

Chanel zveřejnil tyto výsledky v předvečer týdne pánské módy v Paříži, na kterém si uctí památku Lagerfelda speciální akcí.

Chanel otevřel své účetní knihy poprvé v loňském roce a ukázal tak, že jeho majitelům Alainovi a Gerardu Wertheimerovým patří čtvrtá a pátá příčka v žebříčku nejbohatších lidí ve Francii a jsou mezi 40 nejbohatšími lidmi na planetě.

Latest articles

Similar articles

Subscribe to our newsletter

Instagram