Koupil ojetou Teslu Model 3, hned toho litoval.

Elektromobily vnímaly automobilky ještě před pár lety jako jednoznačnou budoucnost směřování světa, reálná praxe nám však ukázala, že to až tak jednoznačné nebude. Dlouhé nabíjení, nedostatečné pokrytí nabíjecích míst, vysoké ceny, ne zcela deklarovaná ekologičnost celého řešení, pokles kapacity baterie. V případě Tesly k tomu musíte přidat ještě mnoho technických komplikací, dílenské nedostatky a aktuálně i šíleně dlouhé čekací doby na to, abyste si své auto vůbec mohli koupit. Stále častěji se s přibývajícími léty objevují na prodej i ojeté Tesly, jejich koupě ale může být doslovně kočkou v pytli.

Kočka v pytli jako na jarmarku
Koupě ojetého elektromobilu je pro mnohé zatím velkou neznámou. Tím, že jsou na trhu již pár let, se však v nabídkách postupně objevují. A najdou se i lidé, kteří s koupí ojetého elektromobilu zrovna pozitivní zkušenost nemají. S tou svojí se na svém YouTube kanálu podělil pan Ryan Shaw.

Tento pán je velkým milovníkem Tesly. Před 2 lety si koupil první, šlo o Teslu Model Y, o rok později si dopřál Model S Plaid. Jelikož se nejedná o levná auta, chtěl na nich cosi vydělat. Proto je začal přes internetovou službu pronajímat. Jelikož byl zájem opravdu vysoký, zůstal bez auta. Proto si řekl, že si objedná základní Teslu Model 3, která mu bude na ježdění stačit. Po objednání však začala Tesla stále prodlužovat termín dodání. Ten se opakovaně posouval, až panu došla trpělivost. Řekl si, že si jednu Teslu Model 3 koupí ojetou a když mu automobilka dodá novou, tak ojetinu bude pronajímat také. Tady ho čekalo překvapení.

Toto překvapení však bylo i milé, ale i nemilé. Koupil 4 leté auto z roku 2018, obával se reálného zůstatku kapacity baterie. V tomto ukazateli bylo na tom auto poměrně fajn, reálný dojezd činil kolem 380 km, což rozhodně není špatné. Nepříjemně ho však překvapilo to, že zde nefungují všechny funkce, které byly v autě v době jeho uvedení na trh. Šlo konkrétně o absenci otevírání garážových dveří, tuto funkci Tesla odstranila kvůli šetření nákladů. Stejně tak nefungují všechny senzory, i funkce Autopilota je značně oříznuta. Navíc jelikož jde o ojetinu, všechny funkce byly již deaktivovány a pokud chtěl nový majitel využívat například funkci autonomního řízení, musel si ji aktivovat za v přepočtu 11 500 €. Nový majitel toto nevyužil, připlatil si alespoň 2 900 € za nejzákladnější funkci Autopilota. To nového majitele rozhodně nepotěšilo, nakolik se při těchto příplatcích dostane ceny ojetiny v podstatě na cenu nového auta. A to tady má ještě částečně opotřebenou baterii. Jedinou výhodou tak je fakt, že na ojetinu nemusel čekat.


Redakce radí: Nechte se inspirovat zajímavými články, tipy a nápady, inspirace není nikdy dost.


Latest articles

Similar articles

Subscribe to our newsletter

Instagram